top of page
  • Foto van schrijverCHEERAN ZOE

Verkenning van Muzikale Dieptes: Een Recensie van Secret Molecules' 'Somewhere in Between'

'Somewhere in Between' van Secret Molecules biedt een verfrissende duik in het muzikale universum van de band, geworteld in Dordrecht, Nederland. Secret Molecules, bestaande uit Casper Rosenquist op drums, Otto van Gemert die gitaren en zang afhandelt, en Ton van der Kolk op basgitaar en toetsen, en combineren persoonlijke reflecties met grillige overpeinzingen in hun debuutalbum dat in de zomer van 2022 via Sheephead Records werd uitgebracht. Het nummer 'Somewhere in Between', te zien als het slotnummer op hun nieuwste EP 'High Tide', toont de talent van de band voor het maken van compacte en aanstekelijke deuntjes. Gekenmerkt door slimme harmonieën, robuuste refreinen en gepolijste akkoordprogressies, boeit het nummer met zijn dynamische samenspel van instrumenten.

Elke lijn draagt een duidelijk merkteken, wat de nauwgezette aandacht van de band voor detail in de compositie weerspiegelt. Secret Molecules leveren een uitnodigende muzikale reis met 'High Tide', wat meer is dan alleen een EP - het is een vrolijke mindfulness-sessie tegen een achtergrond van lichtgevende gitaarmelodieën en een pulserende baslijn. De warmte van percussie en vloeiende vocale harmonieën verrijken de luisterervaring, waardoor de levendige sfeer van het nummer wordt versterkt.

Ondanks zijn beknoptheid laat de EP een blijvende indruk achter, die zich richt op zowel toegewijde fans van Secret Molecules als nieuwkomers. Met Somewhere in Between' toont de band niet alleen hun muzikale bekwaamheid, maar nodigt luisteraars ook uit in een rijk waar introspectie energieke ritmes ontmoet. Het is een bewijs van hun vermogen om persoonlijke verhalen te combineren met universele thema's, waardoor muziek ontstaat die diep resoneert. Over het algemeen zijn Somewhere in Between' en de EP 'High Tide' van Secret Molecules een bewijs van de groei en creativiteit van de band en beloven ze een veelbelovende toekomst in de indiemuziekscene.

Schrijver: Cheeran Zoe